عرض ادب و احترام دارم خدمت شما دوست عزیزی که تصمیم به خواندن این مقاله دارید.میدونم که برای نکات ناب سئو 2020 در اینجا هستید.

در این مقاله سعی کردم مهمترین و ناب ترین و کامل ترین نکاتی که به صورت تجربی تجربه شده خدمتتون عارض بشم.پس تا پایان مقاله با من همراه باشید.

شرکت گوگل هر مدتی که میگذرد,الگوریتم خود را بروز میکند.سوالی ممکنه در ذهنتان پیش بیاد که چرا الگوریتم گوگل بروز میشود و با چه هدفی بروز میشود؟

تنها هدف گوگل راضی کردن شما کاربر عزیز هستید و هر سال که میگذرد به مدیران سایت متذکر میشود که باید سایت خودشان را برای کاربر( طبق الگوریتم) بهینه کنند تا کاربری که به سایت شما خواهد آمد راضی باشد.

الگوریتم RankBrain

rank brain

گوگل در این قسمت الگوریتمی در سال 2018 روانه بازار کرد بنام rank brain ! این الگوریتم میبیند زمانی که کاربر در موتور جستجو گوگل کلید واژه ای را سرچ میکند و زمانی که وارد لینک اول شود و به نتیجه نرسد و سریعا خروج کند و روی لینک دوم گوگل کلیک کند و به نتیجه برسد, سایت شما با سایت رقیبتان به راحتی عوض میشود.این عمل یعنی نارضایتی کاربر و نارضایتی کاربر یعنی نارضایتی گوگل.

پس در بالا در مورد اهمیت رضایت کاربر و الگوریتم رنک برین صحبت کردیم.حال قصد دارم از سال 2018 تا سال 2020 که هستیم مباحث سئو را براتون بازگو کنم.

نکته ای رو من همین قسمت بگم که اگر الان شما در سال 2020 هستید,این به این معنی نیست که قوانین سال 2018 اهمیت ندارد.تمامی این قوانین مکمل همدیگر هستند.

مروری از سئو 2018 تا سئو 2020

سرعت سایت

site speed

 

در سال 2018 یکی از مواردی که از سمت گوگل از اهمیت بالایی برخوردار بود,سرعت لود سایت ها بود ! پس اگر تا به این الان روی سرعت سایتتون کار نکردید حتما همین حالا اقدام کنید.راه های زیادی برای این قضیه وجود داره مثل کم کردن حجم تصاویر سایتتون ,فشرده سازی فایل js.css و نکته ای که در اکثر وبسایت های وردپرسی میبینم ,از افزونه های فراوان اسفاده میکنند,پس اگر افزونه ای بکارتون نمیاد حتما حذف کنید.

 برندینگ

branding on seo

در این بحث سعی کنید برای لینک بیلدینگ خود از نام برند خود استفاده کنید و استراتژی مناسبی برای برند کردن نام وبسایتت خود داشته باشید.چرا؟ چون زمانی که تبدیل به یک برند شوید مجتواهایتان به صورت خودکار از سوی کاربران به اشتراک گذاشته میشود و شما سیر صعودی رتبه خود را خواهید دید.

ویدئو مارکتینگ

 

از سال 2018 بحث ویدئو ها بحث جدی میان بازاریابان شد به طوری که این استراتژی را نیروی محرکه قوی ای برای محصول,سایت و…میدانند.پس از ویدئو برای وبسایت خودتون غافل نشوید.( نکته : زمانی که کاربر درون وبسایت شماست و همراه با متن ویدئو نیز تماشا میکنند,مدت زمان حضور کاربر (dwell time) نیز افزایش پیدا میکند و این یک پوئن بسیار مثبت برای شما خواهد وبد.

لینک دادن به مرجع کاری شما

این را فراموش کنید که لینک دادن به سایتی غیر از سایت شما افت رتبه را به همراه دارد.اگر در حال تکمیل مقاله ای هستید حتما به یکی از سایت ها مرجع خارجی در حوزه کاریتان لینک دهید.چرا؟ چون که به گوگل میفهمانید که سایت شما در چه زمینه ای فعالیت دارد.

 مقاله با 1800 کلمه

با توجه به تحقیقات و آمار های بدست اومده وبسایت هایی در لینک اول گوگل قرار دارند  که میانیگین تعداد کلماتشان 1890 است.پیش سعی کنید همیشه محتوای جامع منتشر کنید.

 

سال 2019

اما در این سال باز هم رضایت کاربر مورد هدف قرار گرفت.یکی از راه هایی که گوگل میتواند به این قضیه پی ببرد این است که مدت زمان حضور کاربر را بسنجد.اما از چه راه هایی : از راه های بانس ریت ,نرخ کلیک(CTR) و Dwell Time (مدت زمان حضور) , پس به این فاکتور ها ارزش قائل شوید تا رتبه مناسب بدست بیاورید.

LSI در محتوا

LSI graph

 

LSI ها همان کلمات کلیدی مرتبط با محتوایتان است که گوگل به شما در زمان سرچ پیشنهاد میدهد.حتما از این نوع کلمات در محتوایتان بکار ببرید,یکی از روش هایی که میتوانید LSI های کلمات کلیدی خودتان را پیدا کنید استفاده از سایت lsigraph.com است.

 

برای نسخه موبایل بهینه کنید

سئو 2020

از سال 2019 تا به الان جستجو کاربر از سمت دستگاه موبایل نسبت به دسکتاپ بیشتر شده و همین باعث شده که گوگل به این قسمت نیز اهمیت خاصی بدهد.پس حتما وبسایت خودتان را برای نسخه موبایل بهینه کنید,ابزاری از سمت شرکت گوگل وجود دارد که میتوانید خطاهای وبسایت خودتان را در نسخه موبایل ببینید و آن ها را برطرف کنید : mobile friendly

صفحات بی ارزش

حتما شما هم صفحاتی در درون وبسایت خود دارید که از ارزش بالایی برخوردار نیستن و به اعتبار سایت شما لطمه زیادی وارد میکند,این گونه صفحات را شناسایی کنید و باهم ترکیب کنید.

و اما… 🙂

سئو 2020

Domain Authority

دامین اتوریتی (Domain Authority) یا به صورت مخفف DA یکی از پارمتر هایی میباشد که شرکت ماز(moz)که به دامنه شما اعتبار میدهد.عدد دامین اتوریتی هرچقدر بیشتر باشد یعنی اعتبار شما نزد گوگل بالاست.پس سعی کنید به وسیله لینک بیلدینگ حرفه ای,مرجع بودن,محتوای با کیفیت و…این اعتبار را بالا ببرید.گوگل برای تشخیص این اعتبار از الگوریتم E.A.T استفاده میکند( Expertise Authoritativeness Trustworthiness).

محتوا جامع

در نکات بالا از مرجع بودن شما صحبت کردیم و اینکه باید محتوایی بنویسید که جامع باشد.

مواردی که باعث جامعیت محتوای شما خواهد شد :

  • حداقل 1800 کلمه
  • استفاده از ویدئو
  • استفاده از صوت
  • استفاده از اینفوگرافیک
  • لینک به مرجع

اگر شما تمامی این مواردی که در بالا گفتم رعایت کنید, در آینده نزدیک تبدیل به یک مرجع در حوزه کاریتان خواهید شد.

اما… 🙂

بک لینک (backlink)

backlink

این نکته را در پایان قراردادم چون پس از تمامی مواردی که در بالا گفته شد بروید سراغ بک لینک تا کارتان ناقص نماند.از نگاه گوگل بک لینک یکی از فاکتور های مهم برای هر وبسمتری میباشد.پس با رعایت تمامی فاکتور ها, موضوع بک لینک را فراموش نکنید.

اگر سوالی ذهنتان را مشغول کرده است میتوانید در زیر همین پست ,سوال خودتان را بپرسید تا در کمترین زمان ممکن پاسخگو شما باشم.

پیشنهاد ویژه

در ضمن تا یادم نرفته کتابی برای شما در نظر گرفتم که در این سال 2020 بسیار بسیار مورد استفادتون قرار میگیره.پیشنهاد میکنم نگاهی به این کتاب بیاندازید تا در کنار مطالب های آموزشی به صورت جامع و مفید مفاهیم و کاربرد سئو را به خوبی درک کنید و شاهد رشد کسب و کار خودتون باشید.

 

افزایش فروش با کتاب سئو 2020

 

با احترام