روش های بازاریابی و فروش محصولات, موضوع این ساعت دکتر آکادمی است,  بازاریابی، از جمله مهمترین قسمت های فروش هر محصول به شمار می رود. شما برای داشتن کسب و کار موفق و پر درآمد نیازمند روش های مفید بازاریابی هستنید. اگر روش های بازاریابی و فروش محصولات به صورت اصولی و درست انجام شوند، احتمال فروش موفق آن محصول بیشتر خواهد شد. بازاریابی و فروش اصولی باعث می شود شرکت شما در فروش محصولات بسیار موفق عمل نماید. در سال 1935 برای اولین بار مفهوم بازاریابی توسط اساتید بازاریابی آمریکا مطرح شد. البته در سال های اخیر تعریف آن دچار تغییراتی شد اما مفهوم آن تغییری نکرده است. بازاریابی این امکان را به شما می دهد تا با مشتریان خود ارتباط موثری برقرار کنید. امروزه دیگر روش های قدیمی بازاریابی جوابگو نیست و روز به روز روش های جدیدی به میان می آیند.  بیشتر شرکت های بزرگ از این روش ها استفاده می کنند تا فروش محصولات خود را بالا ببرند.

در این مقاله می خواهیم انواع روش های فروش محصول و همچنین انواع روشهای بازاریابی و فروش را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

روش های بازاریابی و فروش محصولات

روش های بازاریابی و فروش محصولات بسیار متعدد و مختلف می باشند. در ادامه می خواهیم برخی از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم:

بازاریابی دیجیتال

ديجيتال مارکتينگ

این روش بازاریابی الکترونیکی از جمله مهمترین روش های امروزی به شمار می رود زیرا بیشترین ارتباط را با مشتریان برقرار میکند. شما با استفاده از این روش از طریق دستگاه های اینترنتی و الکترونیکی که مخاطبین و مشتریان همواره در حال استفاده از این دستگاه ها می باشند،کسب درآمد کنید. بازاریابی دیجیتال کاملا نقطه مقابل و برعکس بازاریابی سنتی می باشد. در این روش افراد سعی میکنند با استفاده از موتورهای جستجو، کانال های دیجیتال، رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و ایمیل با مشتریان و مخاطبین خود ارتباط برقرار نمایند.

 بازاریابی با موتور جستجو

بازاريابی موتور جستجو

یکی دیگر از روش های بازاریابی و فروش محصولات موتور جستجو می باشد. قطعا شما هم این عبارت را بین مردم شنیده اید که گوگل جواب همه چیز را می داند. این عبارت زمانی شکل گرفت که اکثریت گوشی های هوشمند دارای موتور جستجو گوگل بودند. مردم هر سوالی که داشتند یا هر مشکلی که برایشان پیش می آمد به موتور جستجو گوگل مراجعه می کردند. امروزه نیز اگر بخواهیم معنی یک کلمه را پیدا کنیم، مکانی جدید برای تفریح جستجو کنیم یا اگر بخواهیم اطلاعاتی درباره محصولی که می خواهیم خریداری کنیم آن را در گوگل جستجو و سرچ می کنیم و بر این باوریم که گوگل جواب کلیه سوالات را می داند.

همین دلایل گوگل را به یکی از مهم ترین روش های بازاریابی و فروش محصولات به صورت الکترونیکی تبدیل کرده است. با استفاده صحیح و درست از این ابزار می توان به نرخ فروش و درآمد بالا رسید زیرا با استفاده از این ابزار می توان به راحتی با کسانی که به دنبال محصولات شما هستند ارتباط برقرار نمایید. در این روش بازاریابی دو تکنیک برای ارتقا فروش محصولات یا خدمات دیگری که دارید، وجود دارد. تکنیک اول بهینه سازی یا سئو است، تکنیک دیگر پرداخت با توجه به هر کلیک می باشد.

بازاریابی محتوا

بازاريابی محتوا

محتوا یکی از ابزار های مهم و اساسی در بازاریابی دیجیتال به شمار می رود زیرا محتوا ابزاری است که به مخاطبین و مشتریان و همچنین موتور های مختلف جستجو این اجازه را می دهد تا اطلاعات مورد نظر خود را در وب سایت ها پیدا کنند. بازاریابی محتوا در وبلاگ ها، شبکه ها، رسانه های اجتماعی، محتوای بصری، ابزار ها، وبینار ها و کتاب های الکترونیکی صورت می گیرد. شما می توانید با استفاده از انواع مختلف بازاریابی محتوا از جمله فیلم ها، متن ها و تصاویر و ارائه اطلاعات مورد نیاز مخاطبین و همچنین پاسخ دادن به سوالات آن ها به راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. تمامی این کار ها باعث می شود تا مردم با تجارت و محصولات شما بیشتر آشنا شوند و با شما به راحتی تعامل برقرار کنند.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

بازاريابی شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از روش های بازاریابی و فروش محصولات، بازاریابی به وسیله شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید با استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی مختلفی از جمله اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست، اسنپ چت، واتس اپ، لینکدین و غیره نام تجاری و محصولات خود را بیشتر به مردم معرفی نمایید. شما باید هنگام تولید کردن محتوا برای این نوع شبکه های اجتماعی مخاطبان و مشتریان خود را مد نظر قرار دهید و طبق سلیقه آن ها اقدام به تولید محتوا های آموزنده، مفید و جذاب کنید تا موجب جذب آن ها به تجارت شما شوند. محتوا های تولید شده شما باید متناسب با نوع پلتفرمی که می خواهید در آن مطالب خود را به اشتراک بگذارید، باشد.

بازاریابی اینفلوئنسر یکی از روش های بازاریابی و فروش محصولات :

یکی از به روز ترین نوع بازاریابی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد همین بازاریابی اینفلوئنسر می باشد. در این روش افراد نمونه ای از محصولات یا خدمات دیگر خود را به یکی از اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی یا افراد مشهوری که در این حوزه کار می کنند، ارسال می کنند. این اینفلوئنسر ها نیز با تبلیغ گسترده در سطح فضای مجازی سبب ایجاد انگیزه برای خرید در مردم می شوند. با این کار کسب و کار شما رونق پیدا خواهد کرد.

بازاریابی سنتی یکی از انواع روش های فروش محصول :

یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی و فروش محصولات بازاریابی سنتی می باشد. یکی از شکل های تبلیغات در این روش تبلیغات از طریق تلویزیون است. که از همان ابتدا با همین رویکرد مورد استفاده قرار گرفته است. در گذشته یکی از تفریحات و سرگرمی های مردم تلویزیون به محسوب میشد به همین دلیل تبلیغات از این طریق بسیار موثر بوده است.

برای داشتن کسب و کار موفق با درآمد مطلوب نیازمند روش های موثر و مفید بازاریابی هستید. در این مقاله سعی کردیم به انواع روش های فروش محصول و همچنین انواع روشهای بازاریابی و فروش محصولات بپردازیم.امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید.