چطور کاربر را به مشتری تبدیل کنیم ؟ شاید شما هم به عنوان یک مدیر وبسایت این سوال را پیش خودتان پرسیده باشید, قطعا ما از بخش های مختلف ورودی برای سایت خود دریافت میکنیم, مثل گوگل, تبلیغات گوگل, شبکه های احتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام, تبلیغات کلیکی و… اما نکته ای که وجود دارد این است که چطور بتوانیم بهترین بازخورد را بگیریم و بتوانیم به بهترین شکل کاربران وارد شده به سایت را تبدیل به مشتری یا حتی کاربر دائم کنیم و در تبدیل بازدیدکننده به مشتری موفق باشیم.

ما در این مقاله میخواهیم به سوال شما که چطور کاربر را به مشتری تبدیل کنیم پاسخ بدهیم, تا انتهای این مقاله را بخوانید که دقایقی کمی ممکن است زمان ببرد.

1.رتبه های اول گوگل باشید

نتايج اول گوگل

صفحات اول گوگل و لینک 1 تا 3 موتور جستجو گوگل به خودی خود برایتان اعتماد سازی ایجاد میکند و درصد بالایی از مشتریان ممکن است به توجه به جایگاه شما اعتماد و از شما خرید کنند,بنابراین از این فاکتور میتوانیم جهت تبدیل کاربر به مشتری نام ببریم.

2.صفحه لندینگ خوب داشته باشید

اگر شما در جهت فروش مخاطبین خودتان را به یکی از صفحه خاصتان هدایت میکنید باید سعی کنید یک صفحه کاملا جامع و هدفمند داشته باشید.

یعنی چی؟ فرض کنید شما یک نقشه گنج دارید, اگر این نقشه گنج خوانایی درستی داشته باشد و کاملا به تمامی جوانب پرداخته باشد شما را به گنج خواهد رساند, شما در طراحی لندینگ کاربران را اصلا نباید گیج کنید و به راحتی مسیر ها را پیش رویشان بگذارید تا به هدفشان به بهترین شکل برسند.

در ادامه مواردی را میگوییم که میتوانید تکمیل کننده صفحه لندینگ شما باشد که بتوانید بهترین صفحه را برای مخاطبینتان ارائه دهید.

3.بهینه بودن سرعت سایت

بهينه بودن سرعت سايت

در میدانی که تمامی سایت ها روی تمامی فاکتور ها در حال رقابت هستند, سرعت سایت یکی از مهمترین نکاتی است که شما به عنوان یک مدیر وبسایت باید رعایت کنید, در مقالاتی قبلی نیز در این خصوص بسیار تاکید کرده ام.اگر سرعت لود محتوای شما بسیار پایین باشد و طول بکشد به راحتی کاربران وارد شده از سایت شما خارج میشوند.

4.اعتماد سازی

ماهیت یک خریدار, اعتماد سازی اش است, به این صورت که در سایت و صفحه ای که کاربر وارد میشود تمام موارد بخش اعتماد سازی را رعایت کرده باشید نرخ تبدیل بالایی را میتوانید کسب کنید.

باهم به مواردی که باعث افزایش اعتماد کاربران شما میشود, میپردازیم:

  • قراردادن ویدئو معرفی از محصول توسط شخص
  • ایجاد بخش نظرات و یا مصاحبه با مشتریان شما
  • فعال سازی بخش دیدگاه ها در صفحه مربوطه
  • قرار دادن نماد اعتماد الکترونیک
  • قرار دادن آدرس شرکت شما به همراه شماره تماس های مربوطه و ایجاد بخش کوتاه درباره ما در قسمت فوتر سایت

موارد بالا را اگر تماما رعایت کنید بخش اعتماد سازی را تا درصد بسیار بالایی پوشش میدهید.

5.بهینه بودن ساختار صفحه

منظور از بهینه بودن ساختار صفحه, بصری بودن آن است, به عبارتی شما باید از المان های درستی در صفحات خود استفاده کنید.

ترکیب رنگ نوشته ها – اندازه و نوع فونت شما – استفاده از تصاویر و ویدئو های با کیفیت – استفاده صحیح کال تو اکشن ها در موقعیت های متعدد و مناسب و…

6.کال تو اکشن های متعدد و آسان در اختیار قرار دهید.

Call To Action

همانطور که در نکته قبل گفتم استفاده صحیح از Call To Action در صفحاتتان میباشد.شما ممکن است تمامی کارها را انجام بدهید اما فروش خوبی ایجاد نکند برایتان, زمانی یک صفحه به فروش خوب میرسد که بتواند در نهایت برای کاربر اقدام ایجاد کند.

7.احساس امنیت ایجاد کنید

همه ما علاقه مند هستیم از وبسایتی خرید کنیم که بتواند به ما اطمینان خاطر بدهد.جدا از بحث اعتماد سازی, برای اینکه به کاربران خود اطمینان بدهید که تردید نکنند در خریدشان,میتوانید از ویژگی های ضمانت بازگشت کالا یا وجه استفاده کنید و اگر به محصول خودتان اطمینان کامل دارید حتما در این خصوص به مشتریانتان گارانتی بدهید.

8.ایجاد فرم برای پر کردن اطلاعات

ايجاد فرم

شما باید در صفحات خود تمامی جوانب را در نظر بگیرید,اینطور نباشد که فقط به فروش فکر کنید, اگر محصول یا خدمتی دارید که میتوانید به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار بدهید,دریغ نکنید.

شما اینکار را میتوانید با استفاده از ایجاد یک فرم کوتاه که شامل دریافت شماره تماس و نام کاربر است انجام بدهید تا کاربر پس از وارد کردن آن, خدمت رایگان خود را دریافت کند.

گاهی شما ممکن است از سرویس دهنده هایی مثل یکتانت, گوگل ادز, تبلیغاتی بروید و با توجه به آماری که به شما میدهد و کلیک هایی که صورت گرفته است نتوانسته اید بفروشید.

یادتان نرود شما همیشه نباید یک طرف قضیه را ببینید گاهی لازم است فقط سرنخ ها را دریافت کنید و بعد ها بفروشید.

همانطور که در بالا گفتم گرفتن سرنخ میتواند به واسطه ارائه یک خدمات رایگان به ازای پر کردن اطلاعات باشد یا میتواند به واسطه ثبت نام کاربر نیز باشد.

حتی در برخی از محصولات که نیاز به تماس از سمت مشتری هست فقط قراردادن شماره تماس کافی نیست, حتما فرمی را قرار دهید! احتمال این است که مشتری در آن لحظه فرصت نکند با شما تماس بگیرد.

9.استفاده از تخفیفات محدود

استفاده از تخفيفات محدود

استفاده از تخفیفات محدود و زمان دار همیشه یکی از فاکتور هایی بوده که کاربر را ناخواسته تبدیل به مشتری میکند حتما از این روش برای فروش محصولاتتان میتوانید استفاده کنید.

 

10.استفاده از سرویس چت انلاین

چت آنلاين

گاهی مخاطب ممکن است بعد از خواندن تمامی مطالب ذهنش درگیری سوالاتی بشود و بخواهد با فردی به عنوان پشتیبان صحبت کند تا سوالاتش را بپرسد.حتما این بخش را جهت اعتماد و ارتباط بیشتر و تبدیل کاربر در نظر بگیرید.

نکته آخر و پیشنهادی :

رسپانسیو بودن برای موبایل : حتما متوجه شده اید که امروزه اکثرا جستجو ها به واسطه موبایل صورت میگیرد کافیست به ابزار های تحلیل داده مثل گوگل آنلالیتکس و سرچ کنسول نگاهی کنید, خواهید دید که درصد بالایی از ورودی های سایت شما به واسطه موبایل صورت میگیرد, بنابراین بسیار مهم است که سایت شما و صفحه مربوطه شما کاملا رسپانسیو باشد تا کاربر بتواند به راحتی با سایت شما تعامل ایجاد کند.

امیدوارم از این مقاله که با موضوع چطور کاربر را به مشتری تبدیل کنیم کاملا استفاده کرده باشید و در سایتتان به بهترین شکل استفاده کنید.حتما نظرتان را در زیر همین مقاله ارسال کنید.ما در دکتر آکادمی, مرجع کسب و کار اینترنتی سعی داریم تا بهترین محتوا ها را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.