سئو لوکال چیست؟ در این مقاله میخواهیم در خصوص سئو لوکال یا سئو محلی صحبت کنیم و اینکه چطور میتوانیم با توجه به سئو لوکال در نتایج گوگل رتبه خوبی بگیریم.حتما وقتی از اینترنت استفاده میکردید, دیده اید که کسب و کار های محلی در رتبه بالاتری در نتایج گوگل و نقشه گوگل قرار میگیرند.
فهرست محلی قبلا به عنوان فهرست صفحه google place شناخته میشد و پس از آن به صورت صفحات + Google و اکنون به عنوان فهرست google my business شناخه میشود. با اینکه بعدا عنوان دیگری خواهد داشت, میتوانیم بگوییم که فهرست های محلی, ابزار بازاریابی موثری برای کسب و کار های کوچک هستند.
بهتر است برخی از آمار های مربوطه به این موضوع را بررسی کنیم.گوگل بعد از مطالعه روی رفتار مشتریان محلی به حقایقی زیر دست پیدا کرد:
- 97 % از کاربران موتورهای جستجو برای یافتن مشاغل محلی به صورت آنلاین جستجو کردند.
- 76 % از مصرف کنندگانی ه جستجوی محلی را روی موبایل خود انجام داده اند طی یک روز از فروشگاه بازدید کرده اند.
- 78 % از جستجو های محلی از طریق موبایل منجر به خرید درون فروشگاهی میشود.
اگر صاحب کسب و کار محلی هستید و این آمار ارقام باعث تعجب شما نمیشود, نمی دانم چه اتفاقی خواهد افتاد.کاربران دوست دارند به جای زیر و رو کردنِ سایت, بتوانند خیلی سریع و به سادگی جزئیات تماس مربوط به کسب و کار مانند ساعات کاری, نظرات و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند.
فهرست های محلی, ابزاری موثر برای جذب ترافیک هستند.در بیشتر موارد فهرست های محلی سبب میشوند تا جستجوی های بیشتری در مقایسه با رتبه بندی های معمول سئو ایجاد شود.
اما آیا بدین معناست که باید از سئو مرسوم به نفع سئو محلی صرف نظر کنید؟ قطعا خیر.
شما میتوانید هردوی آن ها را اجرا کنید و میزان دریافت ترافیک را دوبرابر کنید.
چگونه با استفاده از لوکال سئو یا سئو محلی , در رتبه بندی قرار بگیریم؟
رتبه بندی بالا با لوکال سئو یا سئو محلی در مقایسه با سئو مرسوم رویکرد متفاوتی دارد.الگوریتم گوگل, برای تعیین محبوبیت یک کسب و کار در هنگام تصمیم گیری برای نحوه رتبه بندی در نتایج جستجو, مجموعه متفاوت از علائم را مورد جستجو قرار میدهد.
اگر به این موضوع به این صورت فکر کنید, متوجه میشوید اگر رستورانی در یک شهر محبوب باشد داشتن لینک های بسیار از سرار فضای وب نمیتواند بهترین عامل برای تعیین میزان رتبه بندی آن کسب و کار در یک منطقه باشد.
عواملی مانند نام, شماره تلفن, نظرات مشتریان و مجاورت با کسب و کار به محیطی که در آن جستجو انجام شده شاخص های بهتری هستند.
در ادامه فهرستی از مهمترین عوامل رتبه بندی ارائه میکنیم که گوگل از آن برای فهرست بندی محلی استفاده میکند:
- سیگنال های کسب و کار من در گوگل (نزدیکی به جستجوگر, دسته بندی صحیح, کلمه کلیدی در عنوان کسب و کار و …)
- سیگنال های لینک (انکر تکست ورودی, لینک به دامنه و…)
- بررسی سیگنال ها (مقدار بررسی, سرعت بررسی و…)
- سیگنال های درون صفحه ( مثل استفاده از کلمات کلیدی در عناوین)
- سیگنال های نقل و قول ها
- سیگنال های رفتاری کاربر (نرخ کلیک, کلیک بر روی شماره تماس و…)
- سیگنال های اجتماعی (تعامل با شبکات اجتماعی)
موارد بالا, موثرترین عواملی هستند که از بازخورد عوامل رتبه بندی جستجو محلی سالانه از سایت MOZ جمع آوری شده اند.
اگر میخواهید در نتایج جستجو محلی رتبه بندی بالاتری بدست بیاورید, باید مطمئن شوید که سایت و صفحه گوگل My bussiness شما در مقایسه با رقبا ویژگی های بیشتری دارد.
افزایش حداکثری سئو محلی با استفاده از تصاویر و ویدئو ها
خوب یا بد برای بسیاری از مردم عکس گرفتن یا سلفی گرفتن از ذایی که میخوند تبدیل به یک عادت شده است و جای تعجب نیست که گوگل روی این روند رایج سرمایه گذاری کند.در اواخر آگوست سال 2017 گوگل امکانی فراهم کرد تا بتوان روی گوگل مپ, ویدئو ها را از رسانه های عمومی به فهرست بیزینس گوگل آپلود کرد.یک فرصت بازاریابی بدون استفاده, زیر نظر رادار حرکت میکند و یک صاحب کسب و کار باهوش میتواند از این مزیت به خوبی استفاده کند.
و اما برویم سراغ چک لیست لوکال سئو (Local seo)
چک لیست و منابع ضروری برای رتبه بندی لوکال سئو یا سئو محلی
یکی از بهترین استراتژی ها برای بدست آوردن رتبه بالا در سئو محلی این است که رقبای محلی را بررسی کنید و تلاش کنید تا از آن ها سبقت بگیرید.اجرای چک لیست زیر به شما کمک میکند تا در مسیر قرار بگیرید که در نتایج جستجوی محلی بالاترین رتبه را به دست بیاورید.
- پروفایل کسب و کارتان را روی google my business تایید کنید.
- تا حد امکان پروفایل google my business را با اطلاعات بیشتری تکمیل کنید.
- طبقه بندی یا دسته بندی کسب و کارتان را حتما صحیح وارد کنید.
- نام و محل کسب و کار خود را در جایی روی وبسایت مانند صفحه اصلی و صفحه تماس قرار دهید.
- نام کامل کسب و کار, آدرس و شماره تماس کسب و کارتان را در جایی از وبسایت قرار دهید.این موارد باید با هم, گروه بندی شوند تا گوگل آن را به عنوان یک نقل و قول ثبت کند.
- از اسکیما ها برای مشخصات کسب و کار محلی خود استفاده کنید.
- مشتریان را تشویق کنید در ثبت بازخورد کسب و کارتان مشارکت کنند.
- در نهایت فهرست کسب و کارتان برای داده های صحیح نام, آدرس و شماره تماس را دوباره بررسی کنید.این جزئیات باید با فهرست google my business صفحه تماس و فهرست کسب و کار خارجی سایت یکسان باشد.
به پایان مقاله با موضوع سئو لوکال چیست رسیدیم, لطفا نظر خودتان را در خصوص مقاله بالا با ما در میان بگذارید و اگر سوالی دارید بفرمایید تا در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.