افزایش نرخ کلیک یکی از مهمترین بخش هایی میباشد که یک مدیر سایت باید به آن توجه کند, زمانی که ما محتوایی را منتشر میکنیم و در دید کاربر میگذاریم باید کاری کنیم که کاربر روی محتوای ما کلیک کند.اجازه بدید با یک مثال این مورد را شروع کنیم.

فرض کنید برای خرید یک ماشین به یک گالری اتومبیل مراجعه کرده ایم که به اندازه نتایج یک صفحه از گوگل 10 تا ماشین از یک نوع دارد. 🙂

زمانی که ورود میکنیم به یک گالری اتومبیل, دو مورد در ابتدا نظر ما را جلب میکند تا به سمت ماشین مورد نظرمان برویم :

  1. نزدیک بودن ماشین به ما
  2. زیبایی ماشین (چراغ ها-تمیز بودن و…)

در واقع در نتایج گوگل هم همین اتفاق می افتد, یعنی چی؟ یعنی نتیجه ای که در لینک های 1 و 2 هستند, کلیک بیشتری نسبت به نتایج لینک شماره 9 و 10 میشوند(نزدیک بودن)…

خب امیدوارم از مثال بالا به خوبی متوجه این موضوع شده باشید…در ادامه وارد جزییات بیشتری میشویم.

 

افزایش نرخ کلیک

نرخ کلیک چیست ؟

نرخ کلیک مخفف عبارت Click Through Rate به معنای نرخ کلیک است که ctr را معیار کلیک کاربران بر روی لینک شما محاسبه میکنند.اگر از نگاه سئو و گوگل نگاه کنیم کلیک کردن کاربر بر روی لینک شما یعنی یک فاکتور از رضایت کاربر از لینک و صفحه شما, پس بنابراین بحث Ctr را میتوانیم به عنوان یکی از مهمترین فاکتور های سئو نیز به حساب بیاوریم.

impression

چگونه Ctr را محاسبه کنیم؟

ابتدا برای این محاسبه این مورد باید متوجه موضوع Impression بشویم.impression یعنی تعداد دفعاتی لینک شما در نتیاج دیده میشود.(تعداد نمایش)

حال برای محاسبه نرخ کلیک باید تعداد کلیک را بر روی تعداد دفعات دیده شدن تقسیم کنید که نرخ کلیک شما بدست می آید.

increase-ctr

در تصویر بالا که مربوط به ابزار سرچ کنسول گوگل میشود نرخ ctr را میبینید.در این ابزار حتی میتوانید رشد Ctr کلمات خود را ببینید که میتوانید با یک آنالیز کلمات خودتان را نحلیل کنید.شما باید همیشه در فکر رشد بیشتر درصد Ctr سایت خود باشید تا کلیک بیشتری برای سایت کسب کنید.

اگر نیاز به راهنمایی دارید میتوانید از طریق شماره تماس های مربوطه در سایت با ما در ارتباط باشید.

نرخ کلیک همه چیز نیست !

درست است که گفتیم شما باید نرخ کلیک خودتان را افزایش دهید اما حواستان به الگوریتم های دیگر باشد.زمانی که کاربر به صفحه شما مراجعه کند اما اگر رضایتش جلب نشود و سریعا از سایتتان خارج شود, در این قسمت نه تنها سایت شما تاثیر مثبت نمیگیرید بلکه تاثیر منفی برای شما در برخواهد داشت.

شما صفحه ای در اختیار کاربر گذاشتید که اصلا نتیجه ای نبوده که کاربر به دنبال آن بوده و بدون هیچ اکشنی از سایت خروج کرده است.دلایل متعددی باعث میشود که کاربر از سایت شما سریعا خارج شود که برخی از این موارد :

  • محتوای بی کیفیت
  • استفاده از پاپ آپ ها
  • استفاده از تبلیغات بیش از حد
  • سرعت لود بسیار بالا

پس تمامی این فاکتور ها مثل زنجیری وصل هستند که شما باید به آن عمل کنید.در راستای صحبت های بالا خوب است بدانید در موتور جستجو گوگل الگوریتمی داریم بنام گوگل دنس, این الگوریتم نتایج صفحات شما را گاهی جابجا میکند تا ببیند از سمت کاربر تا چه میزان بر روی لینک شما کلیک میشود تا جایگاه واقعی را به صفحه شما بدهد.

راه های افزایش نرخ کلیک

حال میپردازیم به راه های افزایش نرخ کلیک محتوای شما, خوب است که با یکسری از روش های افزایش نرخ کلیک آشنا شوید تا بتوانید ورودی خوبی را به سمت صفحه خود هدایت کنید.

عنوان مناسب و جذاب : مثل : 5 راه سریع افزایش بازدید سایت به صورت تضمینی
استفاده از سال در عنوان :مثل راه های افزایش کلیک در سال 2022
استفاده از کارکتر های خاص در عنوان: مثل آموزش بهبود سایت (آموزش کامل)
استفاده از اسکیمای rating که باعث میشود محتوای در نتایج ستاره دار شود.
استفاده از اسکیمای FAQ که میتوانید سوالات متداول را به نمایش بگذارید.
دسکریپشن مناسب و جذاب

 

به پایان بحث این ساعت از آموزش رسیدیم امیدوارم از مباحت بالا کاملا استفاده کنید و نتایج خوبی را برای سایتتان رقم بزنید.

سوالاتی ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد میتوانید از قسمت دیدگاه زیر سوالات خودتان را بپرسید تا به شما پاسخ بدهم.