با سلام مجدد خدمت همه کاربران محترمی که ما را دنبال میکنند, خیلی خوشحالم که با موضوع انتخاب کلمه کلیدی مناسب که یکی دیگر از موضوعات داغ سئو در خدمت شما عزیزان هستم.انتخاب کلمه کلیدی مناسب یکی از مباحث داغ مدیران سایت ها میباشد که در هنگام تولید محتوا به این مسئله بر میخورند.

خب تا به اینجای کار متوجه شدیم که قرار است در مورد چه موضوعی بحث کنیم; چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم.

در این مقاله موارد زیر را خواهید آموخت :

  1. چطور کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟
  2. نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب
  3. ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی
  4. آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی
  5. آموزش تحقیق کلمات کلیدی

بنابراین اگر مایل به دریافت راهنمایی ویژه انتخاب کلمه کلیدی مناسب در سال 2020 هستید تا انتهای این مقاله با من همراه باشید و لذت ببریم.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

یافتن کلمات کلیدی هدفمندی که کاربران در موتور های جستجو برای هدف خود جستجو میکنند و از این کلمات کلیدی میتوانیم در محتوای خود به شکل بهینه استفاده کنیم.

انتخاب کلمات کلیدی و سئو

کلمات کلیدی در سئو چرا مهم هستند ؟ تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب کلمه کلیدی مانند نقشه راهی است که به شما میگوید که باید به کدام سمت بروید و بهترین نوع تولید محتوا را به صورت اختصاصی انجام دهید.

شما به واسطه تحقیق کلمات کلیدی میتوانید تمامی نیاز های مخاطبین موجود را به خوبی کشف کنید تا محتوای جامع تولید کنید.

نتیجه : اگر می خواهید محتوای جامع با نیاز کاربر تولید کنید ابتدا باید تحقیقات جامعی در خصوص کلمات کلیدی محتوایتان داشته باشید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با محتواهایتان راه های زیادی وجود دارد.چند مورد را باهم بررسی میکنیم

کلمات کلیدی lsi

LSI

یکی از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی مشابه محتوای شما میتوانید LSI ها باشد.زمانی که شما واژه ای را سرچ میکنید در انتهای جستجو گوگل LSI هایی را مشاهده میکنید که شامل کلمات کلیدی میباشد که بیشترین جستجو را از سمت کاربران دارد.شما این کلمات را میتوانید در محتوای خود بکار ببرید و نرخ بازدید سایت خودتان را بالا ببرید.

 

پیشنهادات گوگل

Google Suggest

 

یکی دیگر از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی مشابه استفاده از پیشنهادات گوگل در جستجو است.پیشنهادات گوگل یک معدن پر از کلمات کلیدی میباشد,حتما به خوبی از این موضوع استفاده کنید.

Google Suggest

 

طبق تصویر بالا میبینید زمانی که یک کلمه را سرچ میکنید گوگل پیشنهاداتی را به شما میدهد که این کلمات را نیز میتوانید در محتوایتان بکار ببرید یا به عنوان کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

این سوال ممکن است ذهن شما را درگیر کند که حتما باید برای پیدا کردن کلمه کلیدی,ابزار داشت؟ خیر ! این ابزار هایی که در ادامه به شما معرفی میکنیم فقط کار شما را آسان تر خواهند کرد.

ابزار گوگل کیورد پلنر

این ابزار یکی از ابزار های قدرتمند گوگل در خصوص کلمات کلیدی میباشد.این ابزار به دلیل وجود تحریم باید به واسطه ابزار ورود کرد.

 

ابزار kwfinder

یکی دیگر از ابزار های خوب در انتخاب کلمه کلیدی سایت kwfinder.com میباشد که میتواند برای شما مفید باشد.توجه نمایید که شما در این ابزار تا یک تعداد محدود میتوانید کلمات کلیدی خودتان را سرچ کنید, که برای جستجو بیشتر باید از اکانت پولی استفاده نمایید.

ما در دوره تولید محتوا با اصول سئو به صورت جامع در خصوص جستجو کلمات کلیدی صحبت کرده ایم که میتوانید به بررسی آن بپردازید.

دوره تولید محتوا

Ahrefs

ahrefs

 

یکی دیگر از وبسایت های معروف برای سئو کاران سایت Ahrefs میباشد که میتوانید به واسطه آن از تحقیق کلمات کلیدی خود به خوبی بهره مند شوید.فقط باید توجه فرمایید که باید برای دسترسی به این امکانات اشتراک ماهانه تهیه کنید.

بررسی رقابت کلمه کلیدی

آیا برای شروع تولید محتوا با کلمات کلیدی پررقابت کار درستی است ؟ چگونه متوجه بشیم که چه کلمه ای پر رقابت است ؟

معمولا کلید واژه های چند کارکتری از رقابت کمتری برخوردارند و اگر وبسایتتان را به تازگی راه اندازی کرده اید پیشنهاد من این است که از این نوع کلمات برای انتخاب کلمه کلیدی خود استفاده کنید,به این دلیل که هم از رقابت کمتری برخوردار هستند و هم به صورت هدفمند هستند.

اتفاقا آمار ها هم به خوبی این قضیه را نشان داده اند که در این نوع کلمات احتمال تبدیل کاربر به مشتری بسیار بالا است.

نتیجه گیری با چاشنی تجربه :

به صورت کلی کلمات ما به دو دسته نقسیم میشوند

  1. کلمات کوتاه در عین حال با جستجو بالا (با هدفمندی کم)
  2. کلمات بلند با جستجو نسبتا کم (با هدفمندی بالا)

حالا تفاوت این دو در چیست؟ بزارید با هم مثالی بزنیم: فرض کنیم بیاییم سه نوع کلمه : ساعت, ساعت مچی, خرید ساعت مچی را با هم مقایسه کنیم.

بنظر شما در این نوع کلمات شما کدام را ترجیح میدهید؟ اگر هدف ما فروش باشد قطعا گزینه آخر: خرید ساعت مچی.

در واقع کلمه ای را انتخاب کرده اید که هدفند میباشد. شاید کلمه ساعت در ماه 3000 هزار بار جستجو میشود ولی درصد تبدیل به مشتری شاید 10 درصد باشد ولی در کلمه آخر تعداد بار جستجو ممکن است 1000 باشد ولی درصد تبدیل مشتری 90 درصد باشد.

Conclusion

نتیجه گیری نهایی :

برای انتخاب کلمه کلیدی خود میتوانید به موتور جستجو گوگل بروید و از نتایج بدست آمده بهترین کلمه کلیدی خود را انتخاب کنید و یا میتوانید با استفاده از ابزار هایی که خدمتتون معرفی کردم بهترین کلمه کلیدی را بر اساس جایگاه وبسایت خود انتخاب کنید.

ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که چرا گفتم جایگاه وبسایت خود؟ اگر سایتتان را به تازگی تاسیس کرده اید یا در ابتدای راه هستید حتما کلمات کلیدی انتخاب کنید که از رقابت کمی برخوردار هستند و البته هدفمند تر و سپس بر اساس اینکه رتبه سایتتان افزایش یافت میتوانید از کلماتی استفاده کنید که از رقابت نسبتا بالایی نیز برخوردار هستند.

یک مثالی همیشه میزنم که هیچوقت به یکباره وارد استخری با عمق بالا نشوید.

به عنوان مثال : من به تازگی وبسایتی در حوزه برنامه نویسی تاسیس کردم ,هیچوقت در همان ابتدا نمیتوانم کلمه کلیدی ” طراحی سایت” را انتخاب کنم به این دلیل که رقیب هایی در این زمینه دارم که چندین سال هستند که به صورت حرفه ای در حال فعالیت هستند و من به همین راحتی نمیتوانم جایگاهشان را بگیرم, پس باید کلمات کلیدی آسان تری مانند طراحی سایت ارزان با وردپرس, هزینه طراحی سایت وردپرس برای وبسایت و محتواهای خود انتخاب کنم.

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید.

شما از چه روشی برای انتخاب کلمه کلیدی خود استفاده میکردید؟

هرگونه سوال و پرسش خود را میتوانید زیر همین پست برایمان ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن پاسخگو شما باشیم.

با احترام – حسین آقاجانی