الگوریتم الگوریتم E-A-T الگوریتمی که در این ساعت میخواهیم در دکتر آکادمی نسبت به آن بپردازیم.چه رابطه بین الگوریتم E-A-T و سئو سایت شما وجود دارد؟ E-A-T یکی از الگوریتم هایی میباشد که سال 2018 در طی بروزرسانی های گوگل منتشر شد,

E-A-T مخفف سه کلمه 1.Expertise (تخصص) 2.Authoritativeness (مسئولیت پذیری) 3.Trustworthiness (قابل اعتماد بودن) میباشد.

گوگل با ارائه این الگوریتم میخواهد که سایت شما را به عنوان یکی از معتبر ترین و با کیفیت ترین سایت ها در نتایج جستجوی خود برای کاربران نشان دهد.

چرا امروز این الگوریتم را به میدان کشیدیم؟ ما همیشه به این نکته اشاره کرده ایم که گوگل هر روز به دنبال یک هدف است و آن هدف رضایت کاربرانش است.

پس یکی از الگوریتم هایی که میتواند به گوگل کمک کند,الگوریتم E-A-T میباشد که کیفیت سایت ها را میسنجد.

خب چطور به این کیفیت برسیم که این الگوریتم از ما راضی باشد؟

بزارید برای درک بهتر به صورت موارد این گزینه ها باهم بررسی کنیم.

محتوا (content)

content

این عنوان بالا یکی از بهترین,ناب ترین شیوه تعیین کیفیت شماست.شما به واسطه محتوا با کیفیت و جامع میتوانید نسب به رقیبان خودتان پیشی بگیرید.این یکی از فاکتور هاییست که باید رعایت کنید تا جامع شوید.من در مقاله های قبلی از محتوای با کیفیت به صورت جامع گفتم و میتونید به بخش نکات سئو 2020 مراجعه کنید.

بیوگرافی خود را تکمیل کنید(Biography)

Biography

 

نکته جالبی که وجود دارد این است که گوگل دوست دارد بداند چه کسی پشت محتوای تولید شده شما است و دقیقا صفحه پروفایل شما را خواهد دید.

پس اگر تا به این لحظه,پروفایل خودتون رو کامل نکردید حتما اقدام کنید و نتیجه اش را ببینید.

صفحات درباره ما و تماس با ما

این صفحات جز مهمترین صفحات سایت شماست.متاسفانه سایت های زیادی را میبینیم که اصلا به این صفحات توجه نمیکنند.هر کاربری که وارد سایت شما میشود,مهم است که بداند شما چه کاری انجام میدهید و یا مشخصات و راه های ارتباطی با شما به چه شکل است.پس زمان کافی برای کامل کردن این صفحات بگذارید.

افزایش بازگشت کاربر

یکی دیگر از عواملی که میتواند کیفیت سایت شما را تضمین کند بازگشت دوباره کاربر به سایت شماست.سعی کنید به واسطه تولید محتواها و استراتژی بازاریابی هایی که انجام میدهید کاربر را دوباره به سایت خود بازگردانید.

استفاده از رسانه

از نگاه گوگل و حتی کاربر محتوایی میتواند کامل و با کیفیت باشد که 5 مولفه متن,تصاویر,ویدئو ,پادکست و یا در صورت تمایل اینفوگرافیک استفاده کرده باشد.

اگر شما در محتوایتان به این موارد توجه کنید و بکار ببرید مطمعن باشید بزودی تبدیل به یک وبسایت جامع تبدیل خواهید شد.

اتوریتی(Authority)

 

Authority

بزارید یکم بریم به جلوتر و از زمانی صحبت کنیم که شما از نگاه کاربر به یک متخصص تبدیل شده اید,زمانی که کابران از شما در شبکات اجتماعی صحبت میکنند و یا صفحات شما را به اشتراک میگذارند و خود به خود به صفحه سایت شما لینک میدهند,این موضوع در نگاه گوگل یعنی شما نه تنها صفحه با کیفیتی دارید بلکه مرجع هم هستید(share&linkbuilding) و اعتبار دامین اتوریتی و پیج اتوریتی شما افزایش پیدا خواهد کرد.در نتیجه سعی کنید با کاربران خود تعامل داشته باشید و دامین اتوریتی و پیج اتوریتی خود را بالا ببرید.

 

نکات نتیجه نهایی

  1. تولید محتوای جامع و با کیفیت کنید.
  2. از نگاه کاربر مطالب سایت خود را بخوانید.
  3. با کاربران خود تعامل داشته باشید.
  4. برنامه لینک بیلدینگ حرفه ای داشته باشید.
  5. صفحات درباره ما,تماس با ما,پروفایل خود را فراموش نکنید.
  6. برند شوید و برای تبدیل به برند شدن,استراتژی داشته باشید.

در این مقاله سعی کردم به صورت مفید از الگوریتم E-A-T با شما صحبت کنم.امیدوارم توضیحات بالا را جدی بگیرید تا نتیجه اش را ببینید.در زیر همین مقاله میتوانید سوالات خودتان را بپرسید تا در کمترین زمان ممکن به شما پاسخ دهم.

با احترام-حسین آقاجانی